Het campagnebeeld

De etalage uit het campagnebeeld verbeeldt op een symbolische manier de kleine en grote keuzes die we elke dag opnieuw maken. Vaak al vanaf het moment dat we wakker worden stellen we ons de vraag: wat zal ik vandaag aantrekken? Maar het beeld is ook representatief voor de keuzes die erfgoedinstellingen elke dag moeten maken: welke objecten houden we bij en waarom? Welke objecten kiezen we uit om te tonen in een nieuwe tentoonstelling? Zijn de keuzes die we vroeger maakten vandaag nog te verantwoorden? En welke beslissingen brengt het digitale tijdperk?  
 
Op al die vragen probeert Erfgoeddag dit jaar een antwoord te bieden. Elke deelnemende erfgoedinstelling of -organisatie gaat op geheel eigen wijze met het thema aan de slag. Samen maken ze van Erfgoeddag dé hoogdag voor al wie met cultureel erfgoed begaan is. Dat bewijzen de duizenden bezoekers die elk jaar deelnemen aan de honderden gratis activiteiten. 
 
Je kan hieronder het campagnebeeld, de omslagfoto voor Facebook het Erfgoeddaglogo en het logo van FARO vzw downloaden. Zet Erfgoeddag in de kijker.
 
Succes aan alle organisaties, verenigingen en instellingen die aan Erfgoeddag deelnemen!
Op naar een spetterende achttiende editie!
 
Benny Antoniw nam de foto. Hij won de wedstrijd die gekoppeld werd aan het campagnebeeld. 
Ink & Rolling finaliseerde het beeld.